תהליך הפקת סרטון פרסומות יכול להתבצע בשתי דרכים: בוידאו חי או בהנפשה. עלות ההפקה, משך הזמן הנדרש ועוד כמה וכמה היבטים משתנים מאוד בין סרטון בווידאו לבין סרטון אנימציה. כמו כן, יש לקחת בחשבון את הייעוד של העסק.
עסקים המציעים נכסים דיגיטליים כמו תוכנות ואפליקציות, למשל, יעדיפו סרטון פרסומות מונפש על פני וידאו, ואילו עסקים “אולד פאשן”, כמו מוסכים או רופאים ועורכי דין, ייהנו יותר עם סרטון וידאו.
לאחר שבחרנו את שיטת הפקת הסרטון, ניתן יהיה להמשיך הלאה בשלב ההפקה: כתיבת תסריט מקצועי המציג את יתרונות העסק ואת המוצרים והשירותים, עם שימוש בטוויסט עלילתי מושך ושיטות שיווק נוספות. לאחר כתיבת התסריט עם תסריטאים מנוסים, מפיקים את הסרטון: בשיטת הוידאו, נשכור צלמים, במאי, עורכים, אנשי תאורה וסאונד, מפיק וכו’. לאחר כמה ימי עבודה צילום הסרטון יסתיים ותתחיל מלאכת העריכה והוספת הקריינות במידה והיא נדרשת. בסרטון פרסומות מונפש אנשי 3D ואנימטורים יעבדו על הסרטון.