כאשר אנו באים להתחיל הפקת סרטון תדמית, נדרש מאיתנו לדעת ולהכיר כמה פרטים הקשורים פחות לתוכן הסרטון ויותר לאופן הפרסום. הדבר נכון בפרט כאשר אנו באים לפרסם את הסרטון ביוטיוב: פרסום ממומן של סרטוני תדמית הוא תהליך דינאמי ומשתנה המאופיין בפרטים רבים ומשתנים שיש לקחת בחשבון עוד בטרם הפקת הסרטון בפועל. ערכנו עבורכם מספר פרטים שיש לדעת, לשימושכם.
אורך הסרטון:
בסרטונים ממומנים, רוב רובם של הצופים מאבדים את סבלנותם כבר בפחות מדקת צפייה כאשר הרוב עומד על בין 20 ל-30 שניות סך הכל. אנשי שיווק מודעים לפרט הזה ומפיקים את סרטוני התדמית שלהם בהתאם. בנוסף, ידוע כי סרטון תדמית ליוטיוב באורך של פחות מ29 שניות נעשה בחינם, בשיטה הממומנת, ויותר מזה מצריך תשלום. כפועל יוצא, הכדאיות של הפקת סרטון תדמית באורך המתאים היא קריטית וחשובה.
התאמה גרפית:
חלק מהותי מהפקת סרטון תדמית ליוטיוב הוא להתאים אותו באופן מושלם לפורמט. סרטון תדמית טוב יהיה בנוי בצורה כזו לא יסתיר תוכן רלוונטי ויתאים מבחינה גרפית לתצוגה.
סרטון שיסתיר תוכן יקבל דיווחים ובסופו של דבר יוסר. קרו מקרים שסרטונים הסתירו תכנים חשובים מלמעלה או מלמטה ולעתים אף הסתירו את כפתור ה”צור קשר” ואת מספר הטלפון. חשוב מאוד לדעת את זה מראש ולערוך את הסרטון בהתאם.
סוגי פרסום שונים:
כאמור, ישנם כמה שיטות פרסום ממומן ביוטיוב וכל שיטה מתאימה לצרכים אחרים. יש, למשל, סרטונים קצרים של שניות בודדות המופיעים בתחילת הסרטון ללא היכולת לדלג עליהם, מלבדם יש סרטוני פרסומת בשיטת InStream – מופיעים במהלך הסרטון ויכולים להיות ארוכים יותר.
סגנון פרסום נוסף הוא PPC – Pay Per Click. בשיטה זו, הצופה צריך להקליק על פרסומת באופן אקטיבי, ועל כל קליק אנחנו נשלם ליוטיוב סכום מסוים. חשוב להכיר את שיטות הפרסום השונות בטרם התחלנו תהליך הפקת סרטון תדמית.