כאשר ניגשים להפקת סרטון שיווק לגיוס, חשוב לדעת מהי בסופו של דבר המטרה העיקרית של הסרטון שיווק לגיוס. כיוון שעל פי המטרה הסופית ייבנה כל המודל והאסטרטגיה התכנונית של הסרטון בהתאם לנתונים שעולים מתוך המטרה.
בשלב הראשוני, עוד הרבה לפני התכנון המקיף, חשוב לדעת, להחליט ולהגדיר: מיהו קהל היעד של הסרטון שיווק לגיוס?
כיצד מגדירים קהל יעד? על ידי שאלות ‘פרסונה’ מי האיש? בן כמה? במה הוא עובד? ועוד.
ומה קורה שמתגלה, כי יש לנו לקמפיין הגיוס כמה קהלי יעד, אשר שונים מהותית?
במקרה כזה, ההמלצה תהיה להתמקד בכמה סרטונים, על מנת שכל סרטון ישיג את פעולתו ויעשה את עבודתו על קהל יעד ספציפי.
לאחר הגדרת קהל היעד, ניתן להתחיל לחקור לעומק ולגלות: מה ‘מדבר’ לקהל היעד הנבחר? מהי השקפת עולמו? באילו מילים ניתן לדבר אליו הנוגעות לחיי היומיום שלו ולמושגים אליהם הוא קשור? ככל שנעמיק יותר, כך נדע לגלות מהי הנוסחה שתגרום לו בסופו של דבר להתגייס למען המטרה העליונה.