סרטונים ויראליים הינו סוג של תוכן שגולשים משתפים באופן נרחב ברשת כמעט בצורה אוטומטית וללא התערבות של ניהול קמפיין ממומן . לעתים קרובות יכולים להיות הומוריסטים או רגשיים – קצרים עד 15 שניות. יש הרבה יתרונות להפקת סרטונים ויראליים. ראשית, מסוגלים לשמש לקידום מוצרים או שירותים של מותג. אבל חשוב מכך, הם יוצרים תחושה של קהילה עם הצופים שלהם וזה לא יסולא בפז עבור כל חברה.
לא סוד – סרטונים ויראליים הופכים בזמן האחרון ברשת לכלי רב עוצמה לשיווק, ועוזרים לקבל משוב על המוצר או השירות שלך. בחלק זה נדבר על איך לייצר סרטונים ויראליים ומה לעשות כדי לגרום להם להפוך לוויראליים.
– סרטון יכול להיות קצר ותמציתי. זה לא אמור להיות יותר מ-2 דקות. – הסרטון חייב לכלול קריאה לפעולה שקל לצופה להבין ולפעול איתה. לדוגמה, “קנה עכשיו” או “הירשם לניוזלטר שלנו”. – הסרטון חייב לכלול מלא גם ברגשות שימשכו את הצופה פנימה ויגרמו לו להרגיש שהוא יכול להתייחס לתוכן הסרטון. – סרטונים יכולים לכלול גם הומור, סרקזם א
סרטונים ויראליים אינם מיועדים רק למטרות בידור ומשמשים גם לשיווק, עסקים וחינוך.
לסרטונים יש גם רמת מעורבות גבוהה במדיה החברתית. אנשים צופים בסרטונים פייסבוק יותר מאשר קוראים מאמרים או פוסטים טקסטואליים. זו הסיבה שחשוב ליצור סרטונים ויראליים שישתפו ויצפו על ידי אנשים רבים בדיגיטל.
תוכלו למצואה סרטונים ויראלים כמעט בכל מקום, כמו כןמשמשים לרוב ככלי שיווק לקידום מוצר או שירות. דוגמה טובה היא הקמפיין של חברות גדולות הפועלות בעזרת חברת הפקת וידאו הוויראליות המוכרות בתחום, כדי שסרטון יהפוך לויראלי, עדיף שיהיה לו קשר רגשי חזק עם הקהל שלו. ניתן להשיג זאת על ידי הפיכת התוכן ליחסי באמצעות הומור.