סרטון אנימציה למוצר – הינו סרטון קצר בו בשלב הראשון ממציאים ומציירים את הרקע, הדמויות ובפרטים האחרים שיופיעו בסרטון . ניתן להשתמש בו לכל מיני מטרות שיווקיות כולל במהלך הצגת פרויקטים עסקיים, בחינוך ובתרבות, לצורך פרסום מוצרים ושירותים.
המיוחד: יצירת סרטוני אנימציה למוצר היא היעדר כמעט מוחלט לתרחישים שונים, המאפשר למצואה פתרונות וויזואלים לא סטנדרטיים. הדמויות בסרטון מוצר מסוגלות לכל פעולה (אנשים עפים,בעלי חיים מדברים, חתולים שרים וכו ‘..)
באנימציית מוצר שעשו פעם קלאסית, אמנים היו מציירים כל סרט במסגרת פריים אחר, קטע אחרי קטע . כדי להימנע מקפיצות וכדי להבטיח תנועה חלקה והבעות פנים לדמויות, היו מציירים כל פריים בשינויים הקטנים ביותר. חידוד בשיטות דיגיטליות מתבצע לעיתים קרובות: קווי המתאר האובייקטים נמשכים ידנית, והגוון שלהם וצביעה מתבצע עם מעצבי גרפיקה.
אנימציית FLASH מכוונת לאינטרנט ויש לה תכונות שמקלות על העבודה איתם ומצמצמות את גודל הקובץ. ניתן ליצור את הסרטוני אנימציות למוצר מסגרת אחר מסגרת, על ידי העברה (באמצעות תנועת תנועה) או השלד. כמו כן לא הכל חייב לזוז, אלמנטים מסוימים עשויים לולאה ולא להשתנות על פני מספר פריימים.