ישנם כמה סוגים של צילום מוצר, לאחר שתדעו מהם הסוגים, תוכלו לדעת מהי קטגורית הצילום המתאימה לכם.
הצילום הבסיסי ביותר – הוא צילום על רקע לבן, גם שם ישנה משמעות לתאורה ולזווית, אך עדיין, התמונה היא בסיסית וללא אפקטים מיוחדים.
צילום יצירתי יותר, הוא זה שנערך בסטודיו. עם רקעים מגוונים ואינטראקציה חזותית בין צבע המוצר לגווני הרקע והמרקם שלו.
ישנם צלמים שיצלמו את התמונה על רקע לבן, ורק בעריכה יצבעו את הרקע בכלי הצבע שבתוכנה, האמת, שלא משנה מתי שלב הרקעים נעשה, העיקר שהוא יראה אותנטי.
צילום מוצר בתנאי חוץ גם הוא אפשרות, אין כמו מזרון מול הים או נעליים בגינה, בוחרים את הלוקיישן המתאים – והמוצר נראה אחרת.
קיים צילום מוצר מסוג הלייף סטייל, צילום יצירתי, שלא רק מגיש תמונה של המוצר, אלא גם מספר את הסיפור שלו, צילום הלייף סטייל מביים את המוצר כמו בתוך התרחשות אנושית ומדבר אל הרגש של הצופה ולא רק לעיניים.
ישנם מוצרים שכלל אין אפשרות לשנע אותם, כמו: מכונות או רהיטים. במקרה כזה הצלם מגיע למפעל הלקוח ושם הוא עורך את הצילום, כאשר בשעת העריכה הוא מוסיף אפקטים או רקעים לפי הצורך.